English site
چهارشنبه 21 آذر 1397   12:50:09
|           RSS
سه‌شنبه 2 شهريور 1389 اداره کل بازرسی و رسیدگی به شکایات


اشکان میرمحمدی
مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت نفت

http://bazresi.mop.ir



آدرس: تهران – خیابان آیت اله طالقانی- نبش حافظ – ساختمان وزارت نفت – طبقه 11
تلفن: 88944020   -  61622449
نمابر: 88941101
سامانه پیامگیر: 88946070
پست الکترونیک:
bazresi@nioc.ir


جایگاه بازرسی در صنعت نفت و اهداف

اداره کل بازرسی و رسیدگی به شکایات به عنوان یکی از مدیریت های ستادی تحت مدیریت مستقیم وزیر نفت، بازرسی و نظارت بر عملکرد تمامی واحدهای تابعه صنعت نفت به منظور حصول اطمینان از حسن جریان امور بر عهده دارد.از آنجا که هدف، اصلاح امور و ارتقای کیفی فعالیت ها در وزارت نفت می باشد، بازرسی و نظارت و به موازات آن ارزیابی عملکردها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. به همین دلیل نقش اداره کل بازرسی بعنوان بازوی مطمئن برای مدیران ارشد صنعت نفت بسیار برجسته و مهم بوده و لذا نظارت دقیق و موفق بر حسن اجرای امور در پهنه صنعت نفت به عنوان یکی از ابزارهای مهم در جهت صیانت از بیت المال، پیشگیری از نفوذ و حضور افراد ناسالم و ناکارآمد و تحقق شایسته سالاری در وزارتخانه از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
در این راستا تحقق اهداف از طریق بازرسی های دوره ای و نظارت بر عملکرد مجموعه عظیم وزارت نفت، خصوصا از بعد پیشگیرانه تخلفات احتمالی دنبال می شود. به تعبیر دیگر حصول اطمینان از حسن جریان امور، تهیه و تدوین شاخص های اختصاصی و ترسیم معیارهای ارزیابی عملکرد سازمانها و مدیریتهای تابعه وزارت نفت و تجزیه و تحلیل یافته ها و ارزیابی های انجام شده که نهایتا به ارائه گزارش های کارشناسی توام با راهکارهای سازنده  به مقام عالی وزارت میگردد، از جمله اقداماتی است که جایگاه این حوزه را در سیاست گذاری ها و ارزیابی های وزارت نفت مشخص می نماید.

وظایف

 با توجه به فعالیتهای گسترده صنعت نفت ، تکالیف محوله این اداره کل در حوزه بازرسی و نظارت عبارتند از:
-بازرسی و نظارت بر عملکرد تمامی واحدهای تابعه صنعت نفت به منظور حصول اطمینان از حسن جریان امور، تهیه و تدوین شاخصهای اختصاصی و معیارهای ارزیابی عملکرد سازمانی و مدیریتی، تحلیل ارزیابی های انجام شده و ارائه پیشنهادهای لازم
-اتخاذ تدابیر صحیح و برنامه ریزی مناسب برای تجزیه و تحلیل مشکلات و ارائه راه حل های کارشناسی و خلاقانه
-رسیدگی دقیق به نظراتی که از منظر شکایت توسط کارکنان و سایر مراجعان ارائه میشود.
-برقراری ارتباط مناسب و سازنده با سازمانها و نهادهای نظارتی و کنترلی و سایر نهادهای مرتبط
-بکارگیری پرسنل متعهد، آگاه و متخصص در جهت انجام امور بازرسی و نظارت
-ایجاد ساختار و سازمان مناسب در جهت انجام موثر وظایف محوله

این مدیریت در راستای وظایف نظارتی و بازرسی خود ، عملکرد کلیه شرکتها و واحدهای تابعه صنعت نفت را از طریق تهیه و تنظیم برنامه های بازرسی مستمر ، دوره ای و یا موردی و با استفاده از تخصص های مرتبط (فنی، عملیاتی، ارزیابی عملکرد قراردادها ، بازرگانی، امور بین الملل و منابع انسانی) مورد ارزیابی قرار داده و گزارش های  کارشناسی به همراه ارائه راهکارهای مناسب را  به اطلاع مقامات ذیربط می رساند .
همچنین در راستای هدفمند نمودن و اثر بخشی بیشتر رسیدگی و پاسخگویی به شکایات دریافتی، این اداره کل ارتباط مستقیم و مستمری را با ادارات بازرسی و پاسخگویی به شکایات در چهار شرکت مادر تخصصی (شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران)، شرکت های فرعی و کلیه مدیریت ها در سطح وزارت نفت را بر عهده دارد.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
تعداد بازديد اين صفحه: 59941
















کلیه حقوق این سایت متعلق به وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران می باشد.
Best View 1024x768